Noget jeg har oplevet her det seneste år, er at selvom vi bliver mere og mere digitale og konsumerer mere og mere underholdning online, er der også en kraftig modkultur, hvor folk bliver mere og mere bevidst analoge. Det betyder at der i min venindegruppe er skabt en kultur for at læse magasiner og blade igen.
Vi har tit snakket om hvilke artikler vi læser i de forskellige dameblade vi køber/abonnerer på. Det står i skarp kontrast til for bare 2-3 år siden, hvor det hele handlede en blogs og online medier.
Kinfolk - langsom livsstil trender
Mange af mine veninder er begyndt at leve mere og mere offline, samt at minimere ting de skal tage stilling til. Derfor er de (og jeg) stor tilhænger af hele bevægelsen omkring Kinfolk, der går ud på at simplificere sit liv ved at være mere offline og ved at skære overflødighed fra. Det kan både være i hjemmet – altså indretningen, men også ved hele sit mindset. Derfor læser vi ivrigt Kinfolk – for at skabe bedre balance i vores liv og understøtte den tankegang, vi elsker at snakke om.
Sladderblade - Hello Magazine
Et blad der dog bare ikke går af mode er Hello Magazine. Det er udover Billed Bladet det helt store hit, da der ikke er noget bedre end at sladre om alle de største stjerner. Det er mere reglen end undtagelsen at når vi sidder fordybet i vores snakke om slow living, at en af mine veninder pludselig udbryder “Ej har I hørt at Kim Kardashian har fået endnu et numseindlæg” – eller indsæt selv en Hollywood-sensation. Derfor er det nr. 2 på listen over de mest populære damemagasiner i 2019 – det holder altså bare.
Woman
Enhver moderne kvinde jeg kender, abonnerer eller køber regelmæssigt Woman. Det må være det allermest populære dameblad i Danmark nogensinde. Det har alt – tidens tendenser, mode, mænd og så er der sladder på den dybdegående måde. Der er altid interviews med “normale kvinder” som mine veninder og mig, men også dybdegående interviews med nogen af de kvinder der sætter standarden for os andre. Så det er selvfølgelig også på min liste.